Ohlédnutí za projektem
EDISON
Poslední týden v září na naši školu zavítali
zahraniční studenti ze 7 zemí světa v rámci mezinárodního projektu
EDISON – Education, Drive, Internacionality,
Students, Opportunity, Network, který zaštiťuje MŠMT.
Studentská organizace AIESEC umožňuje prostřednictvím tohoto projektu
žákům základních i středních škol setkání s vybranými zahraničními
vysokoškolskými studenty.
![](../../../../images/úvod11.jpg)
Zahraniční studenti navštívili na začátku týdne třídy
1. stupně i mateřskou školku, kde naučili děti některé jejich hry nebo
si společně zatančili typické národní dětské tanečky. Žáci byli z této
nevšední návštěvy nadšení, a kudy mohli, tudy sbírali autogramy,
rozdávali obrázky a vlajky, které našim hostům nakreslili, mávali,
objímali, fotografovali se a také se odvažovali ke krátkým anglickým
konverzacím J.
Studenti bydleli v rodinách našich žáků. Celý zbytek
týdne vždy několik hodin denně trávili s vybranou třídou 2. stupně,
představovali jim základní geografické, kulturní i historické informace
o jejich zemi, učili je tradiční tance nebo společně vařili tradiční
jídla … vše probíhalo v anglickém jazyce! Týden vyvrcholil páteční
prezentací v jídelně školy. Každý zahraniční student se svou přidělenou
třídou představil originálním způsobem jeho zemi na pódiu. Následovala
pak prohlídka stanovišť příslušných zemí, které představovali žáci 2.
stupně, nyní již specialisté na vybrané země.
Po celý školní rok můžete shlédnout v jídelně školy
výstavu projektů z jednotlivých zemí, pokochat se bulharskými maskami,
výtvarně zpracovanými mapami, čínskou abecedou i trojrozměrnými
pyramidami a zavzpomínat na povedený týden.
Podívejme se nyní na
celotýdenní práci jednotlivých tříd a jejich zahraničních studentů
6. A - Indonésie (Intan)
Intan
nás okouzlila svou křehkou krásou podtrhnutou jemným indonéským
tradičním oděvem. Získala si celou 6. A svým úsměvem a vyprávěním o
velmi exotické zemi. Šesťáci, ačkoliv nováčci na 2. stupni, ničeho se na
pódiu nezalekli. Vystupovali jako první. Setřeli pot nervozity z čela,
který jim rozpíjel královské indonéské koruny, napřímili se a zahrnuli
nás zajímavými informacemi ze zeměpisu a historie Indonésie. A protože
každé vystoupení má být pestré, kromě dávky informací nalili do publika
i dávku adrenalinu, když celou jídelnu roztančili na malajský tanec pro
vytvořený organizaci AIESEC (kdo by si chtěl doma zatančit, odkaz
k dispozici zde
https://www.youtube.com/watch?v=UNsmarqx0uU)
6. B - Čína (Crystal)
Stále
usměvavá Crystal naučila žáky 6. B nejen anglicky, ale fascinovaní jsme
mohli všichni v pátek hledět na zpaměti žáky zazpívanou čínskou
písničku. Když žáci povídali anglicky o Číně, neměli ani žádné nenápadné
taháky zezadu plakátu, ale zvládali vše vlastními slovy zpaměti! Jejich
překrásně malovaný plakát nám dokonce umožní naučit se některé fráze
napsat čínsky. Crystal s sebou přivezla také tradiční čínské šaty, které
měla jedna s děvčat Čechových tu čest mít na sobě při prezentaci
oblečené. Čínské stanoviště bylo nejpestřeji vybaveno všemi možnými
čínskými suvenýry a doplňky, o kterých šesťáci dovedli svým spolužákům
se zájmem povídat. Crystal se svou třídou nezahálela ani o přestávkách a
učila je zajímavé čínské i mezinárodní hry J.
7. A - Irán (Pegah)
Pegah
z Iránu měla moc těžký nástup do školního týdne, protože naše chladné
počasí ji skolilo a ona v pondělí onemocněla. Se vším se ale zvládla
vyrovnat i za pomoci dobrých íránských tradičních rad – víte například,
že když máte horečku, neměli byste jíst hroznové víno? To vám prý
zdravotní stav jen zhorší. Na začátku týdne 7. A působila nezúčastněně a
ducha-nepřítomě. Pegah nakonec ale všechny dovedla probrat a celá třída
v pátek všem nadšeně zatančila a představila mistrně ztvárněné koláže na
plakátech o Iránu. Kromě vzpomínek na celou třídu jí v mysli také utkvěl
Oliver se svou angličtinou, srdeční a ochotní Davidové, a technicky
velmi zdatný Filip.
7. B - Brazílie (Thays)
Vysmátá
a srdečná Thays strávila týden s vysmátou a srdečnou 7. B. Třída
nepřekvapila jen spolužáky svou zajímavou prezentací, která se kromě
karnevalu v Riu věnovala i hlubokým podnětům k zamyšlení týkajících se
například kácení deštného pralesa nebo nevyhovujícího veřejného
základního školství. Všichni ze 7. B překvapili také samotnou Thays,
když jí přede všemi na pódiu popřáli k narozeninám a věnovali jí krásnou
květinu v květináči. Nezapomenutelný zůstane i tanec třídy na pódiu ve
víru brazilských rytmů, který rozhoupal v kolenou i mnohé učitele. A co
7. B udělá, když technický šotek přeruší taneční písničku? No prostě to
pohotově portugalsky dozpívají J.
8. A – Bulharsko (Ivan)
Jediný
muž mezi našimi zahraničními návštěvníky, navíc se zájmem v žonglování a
ve středověku…která dívčina by s ním nechtěla alespoň na chvilku
promluvit? Jak je libo, ale v angličtině, prosím J. Třída 8. A se
s Ivanem naučila neuvěřitelně mnoho a udělala velké pokroky, nejen
jazykové. Bulharské vystoupení bylo nejpestřejší ze všech. Nechybělo
představení geografie a historie země, i s nádherným kostlivcem značícím
obrovský potenciál země co do množství vykopávek. Tance nás čekaly dva –
jeden typicky mužský, ve strašidelných vlastnoručně vyrobených maskách,
který není povolen tančit ženám. Druhý pak společenský kolový. A
ochutnali jste na stanovišti pravou Bulharskou Lutěnici? Ta naše je její
jen hodně vzdálený příbuzný J.
9. A - Rumunsko (Dana)
Budoucí
učitelka angličtiny v překrásném rumunském kostýmu rozdělila role ve
svém týmu na chlapecké a dívčí. Deváťačky nám zatančily rumunský
tradiční kolový tanec a zazpívaly nám dokonce v rumunštině písničku,
která roztleskala celé publikum do rytmu J. Chlapci nám představili
zemi prostřednictvím vyrobené mapy Rumuska využité jako koláž vlajky a
zajímavých mezníků a informací z rumunské země. Jako pochutina na nás
čekala kukuřičná kaše, kterou je možné jíst nejen samotnou, ale výtečná
je například s balkánským sýrem nebo s chlebem. Škoda, že na mnohé
nezbyl rumunský výtečný moučník s marcipánovou příchutí.
9. B - Egypt (Rania)
I
když Ranja byla neúprosná a nedala 9. B chvilku oddechu, třída si ji
velice oblíbila a trávili s ní čas i mimo vlastní vyučování. Deváťáci
překonali prvotní ostych z opravdové anglické konverzace a od angličtiny
si tedy neoddechli ani ve středu odpoledne, když se společně vydali do
víru centra města na Bubble tea a na poznávání krás a památek Brna. A
když to občas s angličtinou drhlo? Od čeho máme moderní technologie a
v chytrých telefonech překladače a slovníky? Musím uznat, že za celý
týden tato třída udělala největší pokroky!! Jak v angličtině, tak
v dalším osobním rozvoji. Viděli jste ten krásný arabský tanec na pódiu,
kdy děvčata tančila zcela sama, vlastní sóla v kostýmech, před celou
školou a bez opory lektorky? Vypadaly krásně, ladně a sebejistě!! Rovněž
samotná prezentace země byla velmi vydařená, každý s jednou větou o
Egyptě, ale zato s bravurním překladem do češtiny
J.
![](společné/uvodni.JPG)
A ještě odkaz na album společných fotografií
CHTĚLA BYCH
MOC OCENIT A POCHVÁLIT VŠECHNY AKTIVNĚ ZAPOJENÉ ŽÁKY 2. STUPNĚ, PROTOŽE
NÁM UKÁZALI, ŽE:
- umí
pracovat v týmu
- umí se
společně dohodnout a vytvořit úžasné věci
- mají
odvahu vystoupit na pódiu
- nebojí
se představit ostatním, co se naučili
- nebojí
se mluvit anglicky (už)
- nebojí
se svých chyb (anglických i prezentačních), protože chyby nám
pomáhají růst
J.
Důležitá upozornění a jedna malá žádost určená žákům
školy
Mgr. Zuzana Kruťová, zástupkyně ředitele školy
Aktualizace
03.02.2021
|