Kreativní tvoření v přírodopise

Napadlo vás někdy, že i v přírodopise, kde je vše vědeckými pozorováními, pokusy a výzkumy určeno, kde se učíme fakta o přírodě, můžeme rozvíjet tvořivost a představivost?

Žáci 6. třídy dostali dobrovolný domácí úkol k tématu „buňka“. Měli za úlohu vytvořit 3 D model buňky rostlinné nebo živočišné a pak jej prezentovat třídě. Mnozí se nadšeně chopili úkolu, domlouvali se ve skupinkách na materiálech, ze kterých budou tvořit na schůzkách u koho doma a kdy budou tvořit. Vlastní prezentace byly nejprve trochu rozpačité, později se pak proměnily ve skutečně odborné popisy rostlinných a živočišných buněk.

Zkuste si sami podle fotografií určit, zda se jedná o rostlinné či živočišné buňky. Malá nápověda, kterou by vám už dnes jistě každý šesťák pověděl je:

  • rostlinná buňka má buněčnou stěnu, vakuoly, chloroplasty

  • živočišná buňka tyto organely nemá.

Modely jsou skutečně povedené a moc chválím zapojené žáky za spolupráci ve skupinkách, nápad a čas, který práci věnovali.

 

 

Ve fotoalbu si můžete prohlédnout více fotografií

Mgr. Zuzana Kruťová


Aktualizace 19.11.2015