Oslava dne Země

I letos jsme v naší škole oslavili Den Země, který připadá na 22. dubna. My ho však vzhledem k volným dnům a prázdninám uspořádali v pátek 9. května. Program byl pestrý, poučný a zábavný.

Pro 1. i 2. stupeň bylo připraveno 10 stanovišť s domácími mazlíčky a 2 stanoviště branné výchovy. Celkem 10 žáků z 5. A, 6. C a 8. B si asi měsíc připravovali informace a trénovali své prezentace pro spolužáky. Mohli jsme se setkat s křečkem, morčetem, zakrslým králíkem a různými rasami pejsků. Ve škole máme samé odvážné žáky, tak se nikdo nebál ani na stanovišti s ježkem africkým, krajtou, gekony a sklípkanem. Velkou pochvalu si zaslouží žáci, kteří si připravili povídání o svých mazlíčcích, spolu s ukázkou stravy, hračkami a další pomůckami. Malé i velké děti byly ze zvířátek nadšené a moc je bavilo zjišťovat o nich různé informace do pracovních listů a mazlit se s nimi. Na stanovišti branné výchovy byly k vidění staré plynové masky i protichemický oblek. Děti se dozvěděly, jak se v případech ohrožení chovat, jak se dá rychle transportovat člověk nebo také, jak se dělá nepřímá masáž srdce či jak fixovat zlomenou končetinu. Na přípravách aktivity s domácími mazlíčky se podíleli žáci 8. B a připravovali ji v hodinách globální výchovy. Součástí byl také sběr nepotřebných dek, koberců, pelechů, obojků, vodítek a hraček pro týrané pejsky odkoupené z množíren psů, kde žili v nevyhovujících podmínkách. Pokud máte takovéto nepotřebné věci stále doma, můžete je nosit na vrátnici školy do konce května. 

Dále pak měli mladší a starší žáci odlišné aktivity se svými vyučujícími. První stupeň se ještě věnoval domácím mazlíčkům a druhý stupeň se věnoval aktivitám programu Ekoškola. Starší žáci mapovali ve škole oblasti týkající se ekologického a šetrného přístupu k problematice odpadu, energií, spotřeby vody, přírodního prostředí školy a stravování. Zjistili plno informací, které prezentovali poslední vyučovací hodinu na společné konferenci. Předali řediteli školy návrhy na nákup věcí, které by zajistily ekologičtější provoz – například dvojí splachování na WC, zateplení budovy, teploměry do tříd apod. Sami žáci podnikli některá opatření, která byla v jejich silách - ve škole se tedy objevily popisky k rostlinám, k vypínačům, upozornění k šetření vodou a do mnoha tříd byly rozmístěny koše na tříděný odpad (papír a plast).

Velké díky patří také všem učitelům, kteří vedli žáky k nelehké samostatné výzkumné činnosti, následnému vyhodnocení a vymýšlení vhodných a snadných opatření ekologizujících provoz školy.

 

Ve fotogalerii si můžete prohlédnout více fotogtrafií

Mgr. Zuzana Kruťová


Aktualizováno 27.02.2021